Vážně, už toho mám dost. Nechápu, jak se může pořád někdo ptát, proč je podle fanoušků Silent Hill: Homecoming sh*t, když to přece mělo super atmosféru. A pak z tazatelů vypadne, že pátý díl je první, který hráli. Debata nikdy nebyla o tom (nebo přinejmenším nikdy neměla být) zda atmosféra hry byla či nebyla hutná, děsivá, vtahující. Ona totiž byla. Jak jsem se již zmiňoval v článku Numen Inest, pátý díl není řemeslně špatný, ale není to Silent Hill. Takže chcete odpověď, proč je Homecoming (dále jen SH:V) tak nenáviděný pravověrnými fanoušky?
Protože bourá Silent Hill Universum. Činí nesmyslné a nelogické kroky – nepřátelé vždy reflektovali strach / hřích / svědomí hlavních postav. SH:V recykluje jen ty oblíbené, protože se pár joudům prostě líbili a přidává vlastní, ke kterým musí být člověk scénaristou Assassins Creed, aby byl schopen pro ně najít hlubší smysl. A přidáním lidských oponentů (inspirace špatným filmem SH) činí závěr hry až příliš podobý filmu SAW.
"Tomu říkáš nůž? Tohle je nůž." |
Dále ze Silent Hillu (města) utvořili jakousi okultní sílu prahnoucí po tom ovládnout / zničit celý svět. Zde připouštím polemiku vzhledem k prvnímu a čtvrtému dílu, ovšem zcela jasně ji prohrajete, když přihlédneme k druhému. A to musíme ignorovat systém smírčích obětí, který se objevuje jen v SH:V.
A je tu ještě jedna drobnost, která není tak zásadní, ale nijak nepotěší – akční souboje. Dřív si člověk připadal velmi zranitelný, přece jen byli hlavními hrdiny prostí lidé jako já nebo Vy, kteří se horko těžko bránili tyčí, jež sotva uzvedli, protivníkům někdy silnějším, někdy obratnějším, někdy větším, vždy ohavnějším. Co na to SH:V? Alex (hlavní postava) je schopen se nožem v ruce (nožem!) a prstem v prdeli ubránit jakékoli potvoře, pokud budete dost pohotoví. A věřte, že nůž budete hodně používat, protože je to ve hře nejultimátnější zbraň, super rychlý a ultra-ničící – to je hrubka tvůrců hry. A nelze argumentovat tím, že je hlavní hrdina voják a tak to s nožem umí – nemohu vysvětlit, tím bych spoiloval. Osobě se mi sice dorážecí animace líbily a přinášely mi uspokojení, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že byli jaksi nepatřičné.
To má být symbolika Černobylu? Nebo je to jen blbost? |
Alex se měl radši stát hasičem... |
Doufejme, že se v SH: Downpour dočkáme návratu ke kořenům, nejvíce bych uvítal k SH 2. Uklidňuje mě přístup ředitele a fakt, že SH nikdy neměl tým vývojářů – každý díl dělal někdo jiný a Vatra Games se zdají být schopní. Děsí mne prohlášení, že je Downpour podobný s SH2 tím, že se do města hlavní hrdina dostává náhodou. To není pravda, James z SH2 se ve městě neocitne náhodou, je do něj pozván!
Ale dost už, Downpour věnuji článek v budoucnu. Tak se mějte, Silent Hill junioři, snad jsem Vám podal dostatečné a srozumitelné informace – nebyly nijak hluboké. Chcete-li hlubší info, zahrajte si hry a přečtěte objasnění děje, doporučuj blabla.
Žádné komentáře:
Okomentovat